loading

Haagse Iconen maken de Regio mooier

Mooiere regio….

Haagse Iconen op Haagse muren zorgen voor een lach op je gezicht, dat mooie idee, een schone stad en een veilig gevoel.

 

Duurzame verdienmodel…

Minder schoonmaakkosten, meer inspiratie op straat, advertentie mogelijkheden met kunst & order portefeuille voor Street Artist.

 

Uniek concept….

Haagse Iconen zijn zoveel meer dan de mensen op TV. Het zijn de kunstenaar op straat, de schilders en theatermakers van weleer. Deze helden sieren de stad. Hierin is Segbroek een mooi voorbeeld gebleken. Hun portretten schonen het straatbeeld,. Hoe zou dat zijn als dat in de hele stad gebeurd? In plaats van een grimas een lach bij eerste gezicht, geen spuitwagens die schoonmaken en kunstenaars met hun eigen publieke expositie ruimte. Win-Win-Win?

 

Deelbaar  & Schaalbaar….

Haagse Iconen is een project dat in fasen verloopt. Eerst willen wij een paar grote ‘show cases’ neerzetten om vervolgens gedragen door enthousiasme de 1000 scootmobiel huisjes aan te pakken. Door verkregen media aandacht zetten wij andere steden aan dit ook aan te pakken.

 

Verbinding…

Graffiti Art is tot nog toe een weggestopt kindje geweest terwijl het zoveel toevoegt aan het straatbeeld. Burgers kunnen participeren in de projecten in hun buurt en bedrijven verbinden zich aan een Icoon als  inspiratiebron.

 

Fasering…

In 2015 willen we de toegevoegde waarde van HI tastbaar maken met 5 grote graphics. In 2016 willen we dit op kleinere locaties als de 1000’n electriciteit- en scoot mobielhuisjes uitrollen. In 2016 worden burgers, bedrijven en instellingen middels crowdsourcing betrokken om een beweging in gang te zetten om de stad mooier te maken.

 

Status…

Plan fase – concept gereed, pva en verdienmodel te ontwikkelen

Haagse Iconen

Inspiratie

Street art in Philadelphia

 

Eigenaar

Jochem Cats, Stichting Aight

 

MAAKelaar

Ellen Bekkering, Rabobank

 

Partners:

Gemeente Den Haag

 

Resultaat:

5 Haagse Iconen op grote Haagse Muren in 2015

 

Planning:

Start:  26 juni ’15

Plan:   1 augustus ’15

Live:     1 oktober ’15

 

Vraag CBC?

Partners die een locatie koppelen aan een verdienmodel.

Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer informatie Deze melding verbergen