loading

Return on hospitality

Resultaat

Q1 2017 hebben tenminste twee culturele instellingen hun gastvrijheid, bezoekbeleving en bezoek verhoogd.

 

Instelling:  Verhoogde bezoekersbeleving, meer loyaliteit, meer positieve word of mouth & nieuw publiek.

Stad:           Beleving en inspiratie.

HTH:          Ontwikkelde studenten.

 

Waarde propositie

Gastvrijheid loont!

Wees welkom om de gastvrijheidsbeleving van uw culturele instelling onder de loep te nemen! En actie te ondernemen voor een excellente klantbeleving. Deze verhoogt tevredenheid, loyaliteit, word of mouth en bezoek. Nu en later.

 

Het concept

Hotelschool studenten bezoeken als Mystery-guests uw theater, museum, tentoonstelling, etc. Zij beleven de ‘hele reis’ en houden een spiegel voor van de gastvrijheid op verschillende touchpoints van het bezoek (van de voorbereiding tot de weg nar huis). Zij koppelen terug en gaan het gesprek aan met de leiding. Wat is top? Wat zou er morgen moeten veranderen? In het algemeen op het gebied van gastvrijheidsbeleving en specifiek vanuit de invalshoek van de Generation Y. Samen met de directie wordt de basis voor het verbeterplan gelegd: Van Quick wins in gastvrijheid tot mogelijke langere termijn oplossingen. Welke positieve punten bouwen we verder uit? Welke minpunten werken we weg? Leuk, leerzaam en effectief monitoringeffect van gastvrijheidsverbeter-acties: Bezoekersonderzoeken (0 en 1-meting)

 

Duurzame verdienmodel…

Resultaat:

De stad verhoogt de totale gastvrije beleving wat bezoekers bindt, loyaal maakt en terug laat komen. Instellingen verhogen hun klant-tevredenheid, creëren enthousiasme en trekken meer bezoekers. En de studenten ontwikkelen zich en maken kennis met culturele events, die ze anders niet had aangetrokken. Een win=win-win.

Operatie:

Ter operationalisatie wordt een deel van de kosten gedragen door de opdrachtgever, een deel door House of Hospitality (Hotelschool) en een deel door de CBC in de pilotfase. Na een jaar moet deze case zich aantoonbaar terugverdienen en zelfstandig draaien.

 

Doelgroep

Haagse Culturele instellingen die een warm welkom willen creëren voor hun bezoekers … die zich realiseren dat met het verbeteren van de gastvrijheidsbeleving concrete resultaten kunnen worden geboekt: Musea, Theaters Tentoonstellingen en Culturele events.

 

Behoefte

Doelgroep:            Meer tevreden bezoek en plezier in het creëren van die beleving.

Eindgebruiker:     Zich oprecht welkom voelen tijdens een avondje uit.

 

Aanpak

Met een paar (enthousiaste) instellingen wordt een pilot uitgevoerd, om hier de quick wins te implementeren, leringen te delen en breder te implementeren. Vervolgens wordt dit traject bijgesteld en voor meer instellingen aangeboden. Hiervoor wordt eerst de methodiek ontwikkeld met toebehoren en het team gevormd en opgeleid.

 

ROH

Inspiratie

Show case op Rotterdam The Hague Airport waar de NPS steeg.


Eigenaar

Karoline Wiegerink, House of Hospitality

 

MAAKelaar

Maarten Gresnigt, CBC

 

Partners:

 

Resultaat:

Min. 2 culturele instellingen die hun gastvrijheid, beleving & bezoek hebben verhoogd.

 

Planning:

Start: september ’16

Plan: oktober ’16

Live: november ’16

 

Vraag CBC?

 Help ons bij het vinden van de pilots en opstellen van de CBC.

 

Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer informatie Deze melding verbergen