loading

Event Leidschendam-Voorburg
Stedelijke Cultuur Regio's


 

Doordat de economie wereldwijd weer aan trekt, groeit de middenklasse mee, van 2 miljard naar 5 miljard. En deze mensen willen reizen, wat in de aankomende 10-15 jaar leidt tot 50% meer reisverkeer mondiaal. Dit betekent 7 a 8 miljoen extra toeristen in Nederland. Amsterdam is natuurlijk de meest bezochte bestemming, maar hoe trekken andere regio’s deze toeristen naar zich toe? Volgens NBTC is het belangrijk om hier in samen te werken: de Rijksoverheid, de regio’s en de individuele instellingen in de regio, zodat er voordeel gehaald kan worden uit positionering van anderen. Hierin moeten steden hun eigen identiteit centraal stellen om op deze manier een specifieke groep toeristen aan te spreken. Zo wordt het bezoek van andere regio’s en steden een aanvulling gebaseerd op de interesses van de toerist en worden er nieuwe bestemmingen gecreĆ«erd. Ondernemers en inwoners in de regio moeten een kans krijgen binnen de regionale merkpositionering en iedereen moet zich verbonden voelen met de identiteit van de regio. Regiobranding gaat om het ontwikkelen van structuren, systemen en strategieĆ«n die regio’s in staat stellen om continu, met verbeelding, de bewijzen te leveren waarmee ze de aandacht en reputatie verwerven die ze verdienen. Samenwerking en langetermijnfocus is hierbij essentieel.

 

Bron: ‘Heel Nederland wordt Amsterdam’
Interview op Radio1 met oa. NBTC Directeur Jos Vranken

 

 

 

Meer informatie over het event volgt snel!

Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer informatie Deze melding verbergen