loading

Seminar Crowd Engagement

50 man | fijn theater | toffe insights | 10 tallen nieuwe ideeën

De CBC community bestaat uit een hechte groep van bijna 1.000 mensen uit Cultuur | Business | Community die elkaar prikkelen met kennis om zo nieuwe verdienmodellen te realiseren.  Het laatste event op 5 juli gaven jullie aan dat het goed is om meer tijd te nemen voor de inhoudelijke presentatie met focus op één onderwerp: het seminar was geboren.

 

Cross sectoraal + regionaal = toekomst

Wethouder Frank Rozenberg (Leidschendam Voorburg), Karel Feenstra (CBC) en Rogier Helwig (creatief Directeur Ludens) trapten in de warme omgeving van Theater Ludens de middag af onder begeleiding van Maarten Gresnigt. Frank en Rogier waren het al snel eens dat we over onze regionale en sectorale grenzen heen moeten kijken om echte meerwaarde te genereren. Frank Rozenberg betoogde dat dit precies is waarom zij partner van de CBC zijn geworden. CBC helpt om over je grenzen heen te kijken, gemeenschappelijke doelen te stellen en hier op te ontwikkelen. Hoe dat gebeurt in 2017 lichtte Karel verder toe. Hij gaf ons een inkijkje in het business plan 2017-2020: De maatschappelijke coalitie. 

 

Seminar: The Crowd
Deze middag stond de crowd centraal; via crowd building naar crowdfunding en crowd engagement. Roy Cremers  lichtte dit fenomenen en de start van hun bedrijf Voordekunst toe. Hoe crowdfunding niet het doel was, maar juist een middel om je doelgroepen sterker aan je te verbinden. Vervolgens gaf Michiel Bos aan de hand van een praktisch canvas inzicht in de toepasbaarheid van crowd engagement. Duidelijke oproep, belonen van je doelgroep en een tastbaas onderwerp zijn de sleutels tot succes.

 

Maken: innovatiekalender & Canvassen

Na het plenaire deel schoven we als gewoonlijk aan tafel om eerste ideeën in coalitie aan de hand van het Canvas uit te werken. Andere tafels bogen zich over het samenstellen van de innovatiekalender voor Regio Haaglanden. Aan de hand van de thema’s op die agenda worden nieuwe seminars georganiseerd en Culturele Business Cases gestart.

 

Show Cases vieren
Ter afsluiting werden 3 geslaagde CBC’s uit 2016: Return on Hospitality, Haagse Iconen en We Are Public in het zonnetje gezet. Uiteraard deelden zij kort hun leringen en winsten…een discussie ontstond…nieuw initiatief borrelde….Perpetuum Mobile

 

 

Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer informatie Deze melding verbergen