loading

Affiliatemodellen als met bookings worden geïmplementeerd

fase 1

www.denhaag.com

Ambitie: Den Haag in al haar pracht etaleren

De pracht van Den Haag beter etaleren waardoor bezoek, verblijf, consumptie en dus beleving in- en om de stad wordt verhoogd. De oude site faciliteerde hier onvoldoende in, waardoor instellingen en organisaties uit de stad dit groot bereik platform niet konden benutten.

 

Resultaat: platform dat alle verwachtingen overtreft.

Doel: 10% bezoekersgroei met een CTR van 1,5%. Resultaat: 2014: 100% groei van bezoek naar 1.046.522  unieke bezoekers met 736.129 pageviews. 2015: 170% groei met CTR van 11% met een retentie van 3 min. Winnaar Dutch Interactive awardsBron: Jaarverslag Marketing Den Haag 201

 

Concept: innovatief met impact

De website is dé trekker voor bezoek van binnen en buiten de stad. Deze branding site etaleert het aanbod van Den Haag betrekt én verbindt meer mensen aan de stad. De site wil door haar succes self supporting zijn door verdienmodellen uit advertentie-, partner- en affiliatie inkomsten. De site is ontwikkeld in een stadsbrede samenwerking tussen gemeente, een destinatiemarketingorganisatie en lokale instellingen en creëert daarmee één focus. Het resultaat van zo’n groot project, over zo’n lange periode en met zo’n goed resultaat is een unicum binnen citymarketing. bron: jaarverslag Den Haag Marketing 2014

 

Business Case: bezoek x besteding + site inkomsten – kosten = ROI

Door het technisch ontwerp van de site, de samenwerking die met partijen gezocht is in het ontwikkelen en exploiteren van de site en haar aantrekkelijke look en feel is het succes in bezoekersaantallen en conversie overdonderend. Het bezoek, verblijf en besteding in de stad neemt toe evenals de traffic en daarmee de inkomsten van de site door het gebruiken van slimme verdienmodellen. De site heeft impact op de stad, is innovatief in haar concept, aanpak en verdienmodel met cultuur en samenwerking als centrale kracht. Een ware CBC.

  

Partners: sterke coalitie

Erik Pals, Scapino ballet, Marleen Zuiderhoudt, NBTC, Mariette de Wijs, Den Haag Marketing, Kik Eveleens, Buma Classical, Arwin Paulides, Carlton Ambassador, Caroline Nederlof, Gemeente Den Haag. Uitvoerende partners: Schelte Meinsma, Schelte Meinsma en Fabrique.

 

Bijdrage CBC: expertise, doen en netwerk

  • Eén van de initators;
  • Heeft stakeholder betrokken;
  • Het ontwerp gemaakt voor de initiële business case;

www.denhaag.com

Inspiratie

http://www.vienna.info/en

 

Resultaat

Award winnende alle verwachting overtreffende site.

 

Eigenaar

fase 1: Oscar Wibaut, KS

fase 2: Maurice Haak, DHM

 

MAAKelaar

Maarten Gresnigt

 

 

 

Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer informatie Deze melding verbergen