loading

LEVEN IN DE CULTUURBROUWERIJ - deel 1

Impressie

LEVEN IN DE CULTUURBROUWERIJ - deel 1

Geen zonovergoten terras aan de kade op de Binckhorst. Wel veel leven in de brouwerij/bar van het Haagse biermerk de Kompaan. Wie je 5 juli tegen het lijf kon lopen? Nieuwsgierige mensen van het bedrijfsleven, Rabobank, de culturele en non-profitsector, uit Den Haag en – voor het eerst ook uit – Leidschendam-Voorburg. Voorzien van een schat aan ervaring en bereidheid tot samenwerken. Dit is een plek voor kennismaking, ontmoeting, uitwisseling en verrassing. Hoe kijk je tegen jouw thema,  gesprekspartners en tafelgenoten aan? En dan is er nog de vraag welk biertje van Kompaan je wilt proeven. Wordt het een Kameraad, Bondgenoot, Vrijbuiter, Bloedbroeder, Handlanger of een Badgast? Kompaan bracht overigens zelf ook een case in: gezamenlijke inkoop van kunst en cultuur. Daar proosten we op met een Bondgenoot!

 

Key note over toezicht

Toezicht in de culturele sector was het onderwerp van key note speaker Ron Soonieus van Camunico. Hij deed onderzoek naar de relatie tussen directie en Raad van Toezicht. Soonieus bespreekt de verschillende verantwoordelijkheden en besturingsmodellen en waarschuwt voor het verschil in focus. Cultuurinstellingen worden gedreven door passie, bestuurders hebben vaak andere motieven. Investeer in de relatie en wees alert op de ontwikkelingsfase van de instelling. Het goede nieuws: instellingen en RvT’s komen dichter bij elkaar. Ook draagt deelname aan de CBC positief bij; het leidt namelijk tot meer synergie.

 

Meer studentenleven

leer verder in volgend blok……

Lees meer
LEVEN IN DE CULTUURBROUWERIJ - Deel 2

Impressie

LEVEN IN DE CULTUURBROUWERIJ - Deel 2

lees begin in vorig blog…..

Meer studentenleven

Aan één van de tafels gaat het vervolgens over de case studentenstad. Jongerenambassadeur Glenn van Haaster is niet bijster enthousiast over het nachtleven voor de 35.000 Haagse studenten. Wat er aan schort? Hebt u even? Uitgaan door de week is volgens Glenn lastig, vooral op maandag-, dinsdag- en woensdagavond. Het aanbod is gering. Ook weten ze de weg niet en kampt de stad met een negatief imago. De cafés sluiten veel te vroeg en nachtvervoer is ook een probleem. Voor cultuur zijn studenten moeilijk te porren. Bekende namen, de Parade, PIP en de manier waarop het CJP cultuur brengt spreken wel aan. Al pratend komen de volgende ideeën voorbij. Een nieuwe club voor studenten zou een aanwinst zijn. De gemeente zou soepeler moeten zijn met vergunningen. En vraag vooral de studenten zelf wat ze willen zien in het theater. Dit biedt kansen!

 

Tijdens de nazit vloeit de pils rijkelijk en wordt er getoast op vier jaar CBC, die een nieuwe fase ingaat. Op weg naar nog betere verdienmodellen en innovatieve cases. De rode draad: keep your friends close. En laat dat nou net het motto van de Kompaan zijn.

 

Caroline Ludwig/Tekstlab
7 juli 2016

Lees meer
LEVEN IN DE CULTUURBROUWERIJ - Deel 2

Foto impressie

LEVEN IN DE CULTUURBROUWERIJ - Deel 2

Image-1 IMG-20160706-WA0007 IMG-20160706-WA0008 IMG-20160706-WA0005 IMG_0440 IMG_0441 IMG_0442 IMG-20160706-WA0009 IMG-20160706-WA0010 IMG-20160706-WA0011 IMG_0443 Image-1 (1) event Event 2 IMG-20160706-WA0003

Lees meer
Programma & Locatie

Kompaan Beer Bar

Programma & Locatie

Locatie

De Kompaan Beer Bar is gevestigd op de Binckhorsthaven in Den Haag. Saturnusstraat 55, 2516AE Den Haag.

 

Kompaan Beer BarLocatie

 

Bereikbaarheid

Goed bereikbaar met de auto vanaf de a12 afslag Voorburg/Binckhorst, per Trein Station Voorburg dan 10 minuten lopen of per boot dan aan meren achter de Brouwerij in de Binckhorst haven !

 

Programma

16.00   Inloop

16.30    Welkom

16.45    Key Note

17.00    CBC  – waartoe, hoe en wat?

17.15     Tafelgesprekken

18.15     Borrel

19.00    Einde

Lees meer
Ron Soonieus

Tafel 1 & Key Note

Ron Soonieus

Geen Subsidie? De RvT is hoofdverdachte!

In zijn keynote zal Ron laten zien hoe de relatie tussen de directie en de raad van toezicht bij kunstinstellingen de stabiliteit en het toekomstig succes van de instelling kan maken of breken.

 

Gewenst resultaat

Vele inzichten & de mogelijk een Haags onderzoek leidend tot een CBC

 

Voor wie?

Directies en toezichthouders die potentie willen benutten.

 

Door wie?

Ron Soonieus, Camunico

 

Lees meer Lees artikel Reserveer een plek aan tafel

o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Studenten

Tafel 2:

Studenten

Waarom in Den Haag studeren of juist niet? Wat verwachten zij van Kunst en Cultuur in de stad en in hun studie?  
Aan tafel
Aan deze tafel delen studenten hun behoeften ten aanzien van hun studiestad, geven zij inzicht hoe zij bereikt willen worden en hoe kunst en cultuur inhoud kan geven aan hun curriculum. Hierbij worden de contouren van een nieuwe CBC ontwikkeld om studenten dichter aan cultuur te binden.
Gewenst resultaat
Meer inzicht in behoeften & contouren CBC
Voor wie?
Schuif aan  als je bij wilt dragen aan het vestigingsklimaat, nieuw publiek in deze doelgroep ziet of inhoudelijke partnerschappen ziet ontstaan.
Door wie?
Studenten en Rabobank Regio Den Haag
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Starters

Tafel 3:

Starters

Waarom vestigt een starter zich hier of niet? Welke partners hebben zij nodig? En wat is de rol van Kunst en Cultuur hierin? 

 

Aan tafel

Aan deze tafel delen starters wat K&C betekent voor het vestigingsklimaat  en we verdiepen hoe ondernemers uit de culturele sector waarde kunnen toevoegen aan hun positionering of bedrijfsvoering. Wellicht ontstaat hieruit wel de eerste contouren voor een CBC.

 

Gewenst resultaat

Meer inzicht in behoeften & contouren CBC

 

Voor wie?

Schuif aan als je bij wilt dragen aan het vestigingsklimaat, nieuw publiek in deze doelgroep ziet of inhoudelijke partnerschappen ziet ontstaan.

 

Door wie?

Starters en Rabobank Regio Den Haag

 

Reserveer een plek aan tafel

o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Big Data

Tafel 4:

Big Data

Grote poster, weer een nieuwsbrief, Twitteren tot je erbij neervalt of toch een tram door de stad? Wat is je ROI?

 

Aan tafel

Hoe combineer je online data, digitale bezoekersstromen en zachte profielen uit social media tot krachtige marketing tools met meer bezoek? Big Data werkt aan dit antwoord.  Met bewezen staat van dienst gaat het team van  Big Data dit experiment aan en zoekt organisaties die mee willen pilotten!

 

Gewenst resultaat

2 culturele instellingen en 2 retail en horeca ondernemingen om de pilot mee te starten.

 

Voor wie?

Schuif aan als je bij wilt nieuwsgierig bent naar nulletjes en eentjes, geloofd in delen en daarmee meer publiek wilt betrekken.

 

Door wie?

Maurice Haak, Den Haag Marketing

Meer over Big Data Reserveer een plek aan tafel

o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

 

Lees meer
Huygens Academie

Tafel 5:

Huygens Academie

Al jaren lopen we tegen dezelfde problemen aan, op werk of maatschappij. De Huygens Academie gaat er van uit dat we deze problematieken vaak zelf creëren. Maar als we er anders naar kijken. Wat gebeurt er dan?

 

Aan tafel

Aan deze tafel neemt de Academie je mee in haar idee om nieuwe werkwijzen door frisse leiders te ontwikkelen. Hoe de Huygens Academie zet Kunst & Cultuur inzet als spiegel om in 15 maanden met de leiders van morgen vanuit diverse perspectieven te werken aan nieuwe werkwijzen en verrassende oplossingsrichtingen. In dialoog wil zij haar programma en wervingsplan verrijken.

 

Gewenst resultaat

Nieuwe input voor programma & wervingsplan

 

Voor wie?

De academie zoekt culturele experts, bedrijfseconomen, onderwijs specialisten om haar haar concept en wervingsplan te verrijken.

 

Door wie?

Agnes Kusters, Visie Scope

 

Lees meer –  Reserveer een plek aan tafel

o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Gescheiden Werelden

Tafel 6

Gescheiden Werelden

Welke maatschappelijke rol heeft een culturele instelling? Hoe verbind je deze aan nieuw publieksbereik?

 

Aan tafel

Aan deze tafel neemt Hans Buurman je mee in de case ‘Gescheiden Werelden’ en zijn visie op hoe cultuur verbindend kan tussen hoog en laag opgeleiden. Hij onderbouwt zijn aanpak met de bevindingen uit het rapport van het CPB.

 

Gewenst resultaat

Aanpak verrijken en nieuwe doelgroepen binden.

 

Voor wie?

Maatschappelijke-, culturele instellingen met een wens om maatschappelijk relevant te zijn en nieuw publiek willen boeien en binden.

 

Door wie?

Hans Buurman, Gemeente Museum Den Haag

 

Lees meerGemeente Museum Reserveer een plek aan tafel

o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Return on Hospitality

Tafel 7

Return on Hospitality

Investeren in Top Gastvrijheid. Maar wat levert het écht op? Komen bezoekers vaker terug?  Besteden ze meer?    
Aan tafel
Aan deze tafel  neemt Jan je mee in de wereld van Return on Hospitality (ROH). Door middel van pilots verzamelen deze CBC informatie voor een sterke business case. Een mooie co-creatie met theater, schouwburg en Hotelschool The Hague. Inspirerend en praktisch.
Gewenst resultaat
2 nieuwe partners
Voor wie?
Schuif aan deze tafel aan als u geïnteresseerd bent in wat gastvrijheid voor jouw instelling kan betekenen. Stel vragen, verrijk de aanpak en meldt je aan voor een Mystery Visit!
Door wie?
Jan Huizing, House of Hospitality
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Holaa!

Tafel 8:

Holaa!

Holaa! kust met een kunstzinnige ontdekkingstocht Den Haag wakker. Zij trekt op verrassende wijze nieuw publiek van binnen en buiten de stad.  
Aan tafel
Holaa! Licht haar CBC toe en onderzoekt met potentiële  partners hoe zij samen nog meer bezoek kunnen trekken om stad, partner en festival duurzaam kan te laten groeien.
Gewenst resultaat
2 nieuwe partners
Voor wie?
Schuif aan als jij op meer publiek aan je wilt binnen met kunst. Fietsverhuurders, hoteliers, horeca ondernemers met een kunstarrangement.   Scholen met educatieve doelstellingen, mediapartners met een kunstzinnige behoefte of  expat hubs, evenementen of starterdesks die hun doelgroep op Haagse wijze willen verrassen.
Door wie?
Carola van der Heijden, Holaa!
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Welcome in The Hague

Tafel 9

Welcome in The Hague

Deze fair trekt lokale en nationale expats naar Den Haag. Met en door Cultuur aanbod maakt zij Den Haag een plek om nooit meer uit weg te gaan.  
Aan tafel
WITH wil met culturele instellingen eerste slimme ideeën verkennen om deze vervolgens verder te ontwikkelen tot slimme proposities waar instelling, stad en festival beter van worden.
Gewenst resultaat
Partners die publiek willen binden.
Voor wie?
Culturele instellingen die internationale inwoners aan zich willen binden.
Door wie?
Billy Allwood, WITH
Lees meerReserveer een plek aan tafel
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Return on Expats

Tafel 10

Return on Expats

Hoe bouw je een band op? Hoe kom je achter ongekende kwaliteiten? En hoe laat je die voor jullie samen werken?
Aan tafel
ICP laat zien hoe door het écht verbreden en verdiepen van contacten met  internationale bedrijven, instellingen en particuliere klanten,  ongekende krachten los komen en hoe potentieel benut wordt met grote impact van meer en vaak onverwachte zaken.
Gewenst resultaat
Inzicht
Voor wie?
Organisaties die samen met expats ongekende potentie willen benutten on the long run.
Door wie?
Nicole van Haelst, ICP
Lees meerReserveer een plek aan tafel 
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Helpende Handjes

Tafel 11

Helpende Handjes

Vraag je je ook wel eens af hoe je dat plusje zet op jouw event of organisatie? Hoe je je kwaliteit verhoogt, ruimte creëert en MVO doet?
Aan tafel
Aan tafel neemt de gemeente Leidschendam-Voorburg je mee in het ongekend potentieel dat er ligt bij tegenprestatiekanditaten. De kandidaten zijn in beeld. Welzijnsorganisatie Woej/Vrijwilligerspunt in Leidschendam-Voorburg bieden naast de kandidaat ook coaching on the job. Aan deze tafel wordt verkend of vraag en aanbod bij elkaar brengen.
Gewenst resultaat
3 culturele ondernemers die een plusje willen zetten
Voor wie?
De gemeente Leidschendam-Voorburg is op zoek naar 3 culturele ondernemers die in het najaar van 2016 hun evenement, bedrijf of idee een plusje willen geven met de inzet van tegenprestatiekanditaten: evenementenorganisaties, creatieve industrie, bedrijven of instellingen die een evenement of activiteit organiseren.
Door wie?
Arnout Timmerman, Gemeente Leidschendam-Voorburg
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Binck Festival

Tafel 12

Binck Festival

Hoe pionier je met meerdere partners? Hoe ontdek je bestaande potenties en kwaliteiten van een plek? Ontwikkel je een stad, organisatie hand in hand?    
Aan tafel
Aan tafel neemt Sabrina  je mee in de wondere wereld van de Binckhorst. In dialoog verkennen jullie de mogelijkheden om over de weg van cultuur nieuwe verbindingen te leggen en partnerschappen te sluiten.
Gewenst resultaat
Ontdekkingen die leiden tot nieuw potentieel
Voor wie?
Nieuwsgierige ondernemers, stadsontwikkelaars en creatieve denkers.
Door wie?
Sabrina Lindemann, Op Trek
Lees meerReserveer een plek aan tafel
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Oranje Hotel

Tafel 13

Oranje Hotel

Welke waarde hebben de ervaringen uit het verleden? Wat beteken deze voor bedrijven, instellingen en particulieren nu? En creëer je een n
nieuw business model voor nieuw museum?

 

Aan Tafel

Stichting Oranjehotel is druk bezig met de plannen voor het behoud van het Monument Oranjehotel. Denk mee over een nieuw businessmodel voor dit nieuwe museum.  Het Oranjehotel vertelt verhalen uit het verleden met waarde voor de toekomst. Aan tafel verdiept zij haar concept en gaat in dialoog om nieuwe partnerschappen en verdienmodellen te verkennen.

Gewenst resultaat
Verder ontwikkelen van het businessmodel voor een museum 2.0
Voor wie?
Innovators, museumdeskundigen, scherpdenkers.
Door wie?
Stichting Oranje Hotel – Dineke Mulock Houwer, Herman Kappelle
Lees meerReserveer een plek aan tafel 
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Creatief financieren

Tafel 14

Creatief financieren

Ook wel eens een super idee of business plan wat zeker werkt, maar nog geen (concreet) idee hoe je het moet financieren?  
Aan tafel
Aan deze tafel delen 2 creatieve adviseurs hun kennis en netwerk over financieringsmixen, opbouw van een business plan en/of het aanhaken van nieuwe partners.
Gewenst resultaat
Nieuwe inzichten of heuse Culturele Business Case?
Voor wie?
Schuif aan deze tafel aan als je een idee hebt of verder uitgewerkt plan, maar de financiering en mogelijke partnerschappen nog ontbreekt.
Door wie?
Rabobank Regio Den Haag en Omgeving

Lees meerReserveer een plek aan tafel
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Vrijwilligers & Cultuur

Tafel 15

Vrijwilligers & Cultuur

Musea, filmhuizen, muziekpodia, festivals, theaters, galeries. De cultuursector kan niet zonder de inzet van vrijwilligers. Weten hoe je vrijwilligers werft, behoudt en opleidt? Behoefte aan tips voor beleid?
Aan tafel
Aan deze tafel inventariseren we de kansen en meest prangende vragen rond de inzet van vrijwilligers in de cultuursector, starten een korte dialoog  om mogelijk met Culturele Business Case af te sluiten.
Gewenst resultaat
Culturele Business Case in wording & bergen inzichten!
Voor wie?
Schuif aan als je wilt weten wat de inzet van vrijwilligers kan betekenen voor jouw bedrijfsvoering en positionering. Wat het maatschappelijke belang van vrijwilligers is. Of als je benieuwd bent naar de best practices van andere cultuurorganisaties.
Door wie?
Fenna Noordermeer van PEP Den Haag

Lees meerReserveer een plek aan tafel 
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Wijzer Werven

Tafel 16

Wijzer Werven

Lastig he die power pitch? Om in één vloeiend betoog te vertellen waar je voor staat? Of vanuit jouw waarden te bepalen wie je aan je wilt binden.
Aan tafel
Aan deze tafel worden deze vragen verdiept, best practices toegelicht en verteld wat Wijzer Werven voor jou kan betekenen.
Gewenst resultaat
4 inschrijvingen & vele inzichten
Voor wie?
Schuif aan als je meer wilt weten over het werven van partners vanuit jouw kracht en hoe je ze voor lange tijd aan je bindt.
Door wie?
Peter Verbaas, Charistar
Meer over Charistar Over Wijzer Werven Reserveer een plek aan tafel  
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Kompaan inkoop case

Tafel 17

Kompaan inkoop case

Hoe kan een cultureel collectief voordeel halen door gemeenschappelijke inkoop? Hoe versterken merken zich door zich duurzaam te verbinden?  Welke mogelijkheden ontvouwen zich dan naast kostenefficiency? 
Aan tafel Aan deze tafel wordt onderzocht of een collectieve inkoopdeal tussen Kompaan en Culturele instellingen rendabel is en hoe die er dan uit moet zien. In gesprek worden de eerste contouren , partners verbonden om bij groen licht hem verder uit te werken als Culturele Business Case die aan de bredere gemeenschap gepresenteerd kan worden.
Gewenst resultaat Contouren CBC met min. 4 partners.
Voor wie? Schuif aan als je je merk wilt versterken, gelooft in de kracht van collectiviteit en je graag laat verrassen over de mogelijkheden die dan ontstaan.
Door wie? Jasper Langbroek, Kompaan
o.v.v. naam en tafel – max 10 – vol=vol

Lees meer
Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Meer informatie Deze melding verbergen